1. HABERLER

2. SİYASET

3. Daha önce görmüştü...
Daha önce görmüştü...

Sitemiz yazarlarından olan Mücahit CAN'ın 05.03.2013 günü köşesine taşımış olduğu "BAYRAK" konulu köşe yazısını tekrar yayınlıyoruz.

A+A-

Yazarımız olan Mücahit Can'ın yaklaşan newroz bayramı için kaleme aldığı "BAYRAK" konulu yazısı şimdiden Türkiye gündemine oturmuş oldu.

05.03.2013 günü yani Newroz bayramından 17 gün önce yazılan yazının ne kadar doğru bir tespit olduğu bir kez daha ortaya çıktı.

Evet şimdi o yazıyı siz değerli okuyucularımız için tekrar yayına sunuyoruz.

BAYRAK

Birkaç yıl önce, Komatsu firması tarafından Japonya'ya davet edilmiştim.

Yanıma bir arkadaşımı da alarak gittim.

Bizi, firmanın dünya başkan yardımcısı Suziki Bey Tokyo Havaalanı'nda bizzat karşıladı.

İlk günden başlamak üzere seyahatimiz boyunca Japon misafirperverliğinin en güzel örneklerini gördük...

Ertesi gün Komatsu genel merkezinde görüşmeler yaptık.

Binadan ayrılmadan evvel önünde hatıra fotoğrafları çekildi.

Bir ara binaya kocaman bir Türk bayrağı asılmış olduğunu fark ettim.

Sebebini sorduğumda, ziyaretimiz dolayısıyla asıldığını söylediler.

Ben ve arkadaşım, bu nazik davranışlarından dolayı son derece mutlu olmuştuk.

Japonlar gerçekten harika insanlar...

Geçenlerde, BDP Eşbaşkanı Sayın Gülten Kışanak'ın Siirt il kongresinde yere düşen Türk bayrağını astırmadan konuşmaya başlamaması anlamlıydı.

Hakkâri Milletvekili Sayın Esat Canan'ın, Riyad'ta kaldıkları otelin önündeki direklere Türk bayrağının asılmadığını görüp, otel görevlilerini uyararak asılmasını sağlaması da başka bir güzelliği ifade eder.

Bu davranışları, Türk bayrağının Kürtlerin gönlündeki yerini göstermesi bakımından oldukça önemlidir.

Bizi değerlerine ortak etmek istemeyenler olsa da, ay yıldızlı bayrak, hiçbir etnik grubun değil, 76 milyonun ve dolayısıyla hepimizin bayrağıdır.

Milletvekillerimizin yaptığı gibi, her yerde ve her zaman bayrağımıza saygı göstermek, biz Kürtlerin de aslı görevlerindendir...

Milletvekillerimizin hassasiyeti bana, Japonya seyahatimizde Türk bayrağının asıldığını gördüğümde hissettiğim o tatlı heyecanı hatırlatmış oldu.

Bazı zamanlarda yapılan güzelliklerin ne kadar önemli olduğunu düşünmeye başladım. Aklıma, barış sürecini desteklediğimizi göstermek için bütün işyerlerimize bayrak asma fikri geldi.

Diyarbakır'dan başlayarak bölgeye ve ülkeye kardeşliğimizi pekiştirecek bir başlangıç yapabiliriz.

Diyarbakır, taşın suya atıldığı ve fikirlerin dalga dalga etrafa yayıldığı en önemli şehrimizdir. Eminim ki bu fikrimiz, diğer tüm komşu illerimizde de anında paylaşılacaktır.

Dolayısıyla özellikle bu süreçte bayrağımıza olan sevgimizi gösterirken, aynı zamanda hep birlikte barış sürecine de katkı sunmuş oluruz...

Ayrıca, Newroz kutlama alanlarına elimizde Türk bayrağıyla giderek, Türk-Kürt kardeş olduğumuzun mesajını tüm dünyaya en güçlü şekilde verebiliriz.

Bunun çağrısını  buradan yapmış olsam da, asıl büyük çağrıyı yapmak şehrimizsin yöneticilerine düşer.

Hiç şüphesiz Diyarbakır'ımıza, barışın sembolü olma öncülüğü çok yakışacaktır.